Hospitalero - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu Hospitalero - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

Hospitalero

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

21 April 2012 | Spanje, Salamanca

Mijn laatste uren in Salamanca.

Deze nacht heb ik geslapen in de refugio van de pelgrims. Don Ramon is een strenge hospitalero met strikte regels. Hij zegt in welk bed je moet slapen, geen keuze voor boven of onderaan het stapelbed. De deur wordt gesloten om 22u en de lichten gaan uit. Om 7u gaan de lichten terug aan en om 8u moet iedereen naar buiten. Het is een propere en goed verwarmde herberg. Ik mis er wel een menselijk en warm onthaal.

De Duitsers Elfie en Erhard hebben dicht bij München een eigen huis dat deels ingericht is als herberg voor pelgrims. Het zijn ingoede, hartelijke en warme mensen. Ik vermoed dat hun herberg een knusse plek is voor pelgrims.

Correos. De grote en moeilijke klus is achter de rug. Ik heb 3 kg in een Caja Verde verzonden naar België, naar mijn zus Katherine. Veel verwarring en misverstanden maar na 30 minuten is het gelukt. Mister Klokkie (volgens mijn postbeamte) zette wat druk op de afhandeling.
Nu ga ik nog naar een buitensport winkel om mijn rugzak goed te laten afstellen. Daarna heb ik geen enkel excuus meer om te zeuren over mijn rugzak, mi mochilla.

Mijn reisgenoten en medepelgrims van de laatste dagen blijven nog een extra dag in Salamanca. Ik vertrek vandaag, Ik zal nieuwe pelgrims ontmoeten, ik ben benieuwd wie en wat er op mijn pad komt.

Andiamo .-)

  • 21 April 2012 - 12:11

    Katherine:

    Spartaans regime in Salamanca? Dan ben je al vroeg op pad. Ik zal je pakje bij de rest in de kelder zetten. Hopelijk heb jij beter weer dan het druilweer van België!
    liefs,
    Katherine

  • 21 April 2012 - 13:12

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Geertrui,

    Een pelgrimstocht is als het leven zelf. Een zoeken naar verbindingen tussen heden en verleden, gericht op de toekomst; ordening en relativeren. Inzien hoe betrekkelijk alles is. Onzekerheden ervaren en sterker worden. Jezelf tegenkomen en de balans opmaken. Vrijheid ondergaan en beseffen dat je met weinig ook ver kunt komen.
    De waardevolle contacten onderweg spreiden gevoelens en meningen over de hele wereld uit. Het in wandeltempo ondergaan van zoveel moois aan bouwkunst, cultuur en natuur. Het zijn geweldige ervaringen!
    Geniet van elke stap...

    Buen Camino,

  • 21 April 2012 - 14:09

    Johan:

    Wie is Mr Klokkie?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 50428

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Camino Mozarabe 2012 van Granada naar Santiago

Landen bezocht: