Camino Frances O Cebreiro-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu Camino Frances O Cebreiro-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

Camino Frances O Cebreiro-Palas de Rei

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

28 Mei 2012 | Spanje, Palas de Rey

Tous les matins nous prenons le chemin
Tous les matins nous allons plus loin
Jour apres jour la route nous appele
C'est la voie de Compostelle
Ultreya, Ultreya

Gedurende 5 dagen heb ik gewandeld op de drukste en de meest toeristische camino in Spanje, de camino Frances.
Het begin in O Cebreiro (net Galicia) is prachtig. Je wandelt door een schitterend landschap en superkleine maar authentieke gehuchten en dorpen. Tot Portomarin vond ik het super, net zoals ik gedacht en gehoopt had dat de camino zou zijn. Bovendien was er zon.

In O Cebreiro mocht ik niet slapen in de pelgrimherberg omdat ik er aankwam met de bus. Net in een klein dorp. Gelukkig kon ik een kamer delen met 2 Spaanse meisjes. We kregen de laatste kamer met 2 bedden. We hebben de bedden dicht bij elkaar gezet en dan met 3 in de andere richting geslapen, eerder geprobeerd te slapen. Geen aanrader voor elke dag.

Deze camino is nog internationaler dan de andere camino's. Ik heb er Russen, Amerikanen, Scandinavièrs enz ontmoet. Voor mij was het een luxe route : veel herbergen dicht op elkaar en veel rustplaatsen met drank en eetmogelijkheden.

Een Spaans koppel wandelt de camino met hun 2 kleine kinderen in een sportbuggy. Toen ze boven een bergpas aankwamen kregen ze een spontaan applaus. Wat een prestatie ! Een kleinzoon wandelt met zijn grootmoeder over de camino. En zo zie je nog wel meer bijzondere pelgrimgangers.

Ieder wandelt zijn camino op zijn manier. Dat heb ik ondertussen wel geleerd en opgemerkt.

Misschien probeer ik de camino later nog eens uit. We zien wel. Voorlopig is voor mij het hoofdstuk met de camino's afgelopen.

  • 28 Mei 2012 - 19:40

    Katherine:

    Proficiat met je prestatie! Ik ben blij dat je toch nog wat zon had. Het Pinksterweekend hier was zonovergoten en warm! Een heel zonnig en ontspannend vervolg toegewenst!
    Veel liefs van je jongste zus

  • 29 Mei 2012 - 18:58

    Johan:

    Het ziet er naar uit dat je nu wat kunt uitbollen na het vele wandelen, geniet er maar van. Hoe gaat het in Spanje met de crisis, ik vermoed dat je daar wel veel van merkt? Zo spijtig, het is immers zulks een mooi land. Hier bij ons (aan de andere kant van het water) hebben we nu volop zon en warmte - misschien is de zomer er stillekes aan? Nog vele groeten en sterkte.

  • 29 Mei 2012 - 20:34

    Dineke:

    Ha Geertrui,
    Ik volg je berichten met plezier en met ontzag! Een geweldige prestatie, maar ik wist het wel, je bent een doorzetter.
    Nog veel succes met de rest van je verblijf en houd ons op de hoogte!
    Groeten van Dineke

  • 31 Mei 2012 - 21:28

    Hilde Melotte:

    Ik heb je eindelijk gevonden. Geniet ervan en wij zien mekaar later terug in Leuven

  • 03 Juni 2012 - 14:44

    Maria:

    Ha Geertrui,
    Wat bezoek je bijzondere plekken, zoals la Ciudad de la Cultura (mooie foto's). Interessant om te zien en te lezen
    Op dit moment speelt je landgenoot David Goffin een indrukwekkende partij tennis tegen Roger Federer. Maar daar zal je hoofd wel niet naar staan.
    Lieve groet,
    Sjaak en Maria

  • 09 Juli 2012 - 16:38

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 17 April 2017 - 22:59

    Van Becelaere Denise:

    Hallo geertrui..hopelijk lees je dit....zou je eens contact met me willen opnemen? Lieve groetjes van denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2886
Totaal aantal bezoekers 50380

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Camino Mozarabe 2012 van Granada naar Santiago

Landen bezocht: