Salamanca - Casa de las Conchas - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu Salamanca - Casa de las Conchas - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

Salamanca - Casa de las Conchas

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

20 April 2012 | Spanje, Salamanca

Buiten regent het en is het ca 9 graden. Ondertussen zit ik lekker warm binnen in de stadsbibliotheek, gehuisvest in een mooi pand Casa de las Conchas. De St Jacobsschelp is het symbool van de pelgrim. Ik heb er nog geen gekocht, misschien krijg ik de schelp wel als geschenk onderweg.

Salamanca is een echt mooie stad met prachtige gebouwen en veel sfeer. Aleen jammer van het weer. De zin om veel rond te wandelen in de stad is klein. Gelukkig voorspelt men voor zondag mooi weer en zon ! Wie graag de weersverwachting in Spanje volgt zie www.eltiempo.es

Ik heb net enkele foto's geplaatst op mijn blog. Het is een geprul en gesukkel. Ik ben al niet echt technisch onderlegd en dan nog in het Spaans ai ai !

Joep en Jochum, bedankt voor de blogtip ! Het werkt en het is eenvoudig. De filosoof in mij is nog niet helemaal thuis in Spanje. Voor Savater is het nog te vroeg. Eerst nog wat beter Spaans leren :-)

• 20 April 2012 - 12:36

Den Braafste:

Op zoek naar jezelf
    Is een grote test
    Door weer en wind vindt je nooit jezelf
    Komt tot jezelf en aanvaard de best

Hier en daar
    Wachtend op jou verslag
    Komt iedereen bij elkaar
    Voor die ene tegenslag

Elke dag een nieuwe stuk
    Voor de wijze man bovenin
    Voor deze puzzel stuk
    Waar hij naar ging

Deze weg is donker en lang
    Geduld voor diegene die kocht
    Wees niet bang
    Want je had jezelf al gezocht

geschreven door Khalid Adouch

• 25 April 2012 - 15:34

Francis:

Geertrui

vorig jaar waren wij midden mei in Salamanca overdag prachtig weer en zelfs meer dan 25 graden de casa de las conchas hebben we toen ook bezocht

het lijkt wel gisteren

groetjes

Francis

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012