Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

Cordoba

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

05 April 2012 | Spanje, Córdoba

Aangekomen in Cordoba, een stad in feeststemming. Gelukkig hebben we nog een kamer gevonden in een rustig en betaalbaar pension. Ja ik moet mijn schaarse geld goed beheren. Alles is veel duurder dan verwacht. Op de Via Plata, vanaf Merida, zijn er meer, goedkope en goede pelgrimhergen.

Ik heb net de Mezquita bezocht, voor de 2de keer maar het blijft zo mooi. Daarna naar het eenvoudige paleis met zijn prachtige tuinen. Deze namiddag is het een beetje luieren en lezen. Voor morgen in Cerro Murano is de overnachting ook al geregeld. We kunnen slapen bij Nederlanders.

Een stad geeft veel drukte en lawaai. Ik waardeer de ruimte en de stilte wanneer we wandelen. Mijn zintuigen worden aangescherpt. De aandacht gaat van het hoofd naar het hart, minder denken en meer voelen. Het voelt aan als luxe dat ik dit kan en mag doen, deze pelgrimstocht met alles wat erbij komt.

Mijn spieren werken goed mee en ik heb nog maar 1 blaar aan mijn linkervoet. Mijn rugzak blijft wel zwaar. Heb ik penitentie te doen ? Of wordt mijn conditie beter zodat ik het gewicht beter aankan ?

Ik duim voor droog en zonnig weer. De natuur heeft hier wel veeeeeeel water nodig.

  • 05 April 2012 - 12:27

    Geertrui Baeck:

    Ja, morgen wordt ik 56 jaar en vier dit voor de 1ste keer als pelgrim -:). Voor iedereen wens ik een zonnig en ontspannen Paasweekend ! Muchos besitos de peregrina Geertrui.

  • 05 April 2012 - 14:42

    Johan:

    Geertrui, alvast een leuke (vroege)verjaardag toegewenst! Mogelijks geen champagne maar wel intens wandeleplezier - lijkt me wel tof. Hou de moed erin.

  • 06 April 2012 - 09:22

    Luc:

    Dag Geertrui,

    Terug in Cordoba op je verjaardag!
    Ik wens je daar een gelukkige verjaardag.
    Zie ook dat je al gestapt goed hebt.
    Al bijna één vijfde van je tocht!
    Ik zou zeggen, doe het rustig en geniet.

    Luc

  • 06 April 2012 - 17:28

    Dineke:

    Lieve Geertrui, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Veel dank voor je mooie reisverslagen, wat prachtig dat we je kunnen volgen op deze manier.
    Veel groeten, Dineke

  • 12 April 2012 - 09:07

    Greet:

    Leuk om je zo te volgen. Razend interessant en ik hoop dat je er veel aan hebt. Move on en kusje, Greet en Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 50432

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Camino Mozarabe 2012 van Granada naar Santiago

Landen bezocht: