Baena y sus tambores - Reisverslag uit Baena, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu Baena y sus tambores - Reisverslag uit Baena, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

Baena y sus tambores

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

05 April 2012 | Spanje, Baena

In Baena viert men heel luidruchtig la fiesta semana. De hele dag en nacht lopen trommelaars rond en ... ja, trommelen. Het is vooral een mannelijke aangelegenheid, jong en oud. Mooi in het rood opgekleed, met een helm, lang haar in tresjes, en veelkleurige dassen. Gelukkig slaap ik goed en diep !

Diderik, kom naar Baena met je drum. Ze houden zelfs een wedstrijd met de trommelaars. Succes en aandacht verzekerd.

Jesus is terug naar Malaga gegaan. Zijn ex-schoonvader is gestorven.

Mijn voornaam krijgt hier niemand uitgesproken, om het gemakkelijk te houden ben ik hier Gertrud. Het tempo van een pelgrimstocht is inderdaad rustig en langzaam. Zo heb je ook de kans on kleine dingen op te merken. Gisteren zijn we langs een boerderij met ezels, paarden, patrijzen en pauwen gewandeld. Een stukje brood met kaas eten we op een mooi plekje onder een olijfboom.

• 05 April 2012 - 12:12

Francis:

de Vlaamse trommelaars roeren de trom voor uw verjaardag! Thessa en Kwinten hebben er in de chiro regelmatig een lap op gegeven; in Meise noemen ze dat "kapel"

andiamo via

• 05 April 2012 - 20:00

Katherine:

Hallo Geertrui,
    Het lijkt je daar heel erg te bevallen en ook nog eens religieus badje! Ik hoop dat de paasklokken lekkere paaseitjes brengen voor je verjaardag! Ook een heel gelukkige verjaardag van de kinderen hier, Clotilde die nieuws over jou vroeg en van mama en papa die niet weten hoe ze de nieuwsbrief moeten openen.

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012