el jueves, 29 de marzo hay helga general - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu el jueves, 29 de marzo hay helga general - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Geertrui Baeck - WaarBenJij.nu

el jueves, 29 de marzo hay helga general

Door: pelgrimgeertrui

Blijf op de hoogte en volg Geertrui

29 Maart 2012 | Spanje, Madrid

Bij aankomst heb ik al dadelijk een internationale start genomen. Eerst een Turks meisje die mij hielp in het busstation. De computer voor de tickets was geblokkeerd. Toch had ik al snel mijn aansluiting.

In Granada ben ik beginnen praten met een Braziliaanse, Anna. Zo ben ik met haar naar de jeugdherberg White Nest gegaan. Inbev heeft in Brazilië de naam van een veeleisend bedrijf te zijn. Wel leuk om een andere visie te krijgen.

Anna is beginnen werken op de leeftijd van 16 jaar om haar studies te betalen. Aan de universiteit studeerde ze 'Internationale studies' en dit resulteerde in een job bij de Verenigde Naties met reizen naar China, Vietnam enz. Nu woont ze in Londen en studeert er MBA. In juli werkt ze tot december voor Shell. Zo kan ze haar studies en duur verblijf in Londen betalen. Een heel ondernemende vrouw ¡

Op een spaanse PC een verslag schrijven in het nederlands geeft wel toetsproblemen. Zo waren er ook veel misverstanden om elkaar te verstaan in het Compostellagenootschap. Iedereen is heel vriendelijk maar kent enkel ... ja, enkel Spaans. Met geduld en veel gelach heb ik mijn nodige informatie bijeengesprokkeld. De motivatie is nu nog groter om snel vooruitgang te maken met mijn Spaans ¡

Het Alhambra is prachtig, imponerend en heel toeristisch. Keizer Karel (geboren in Gent in 1500 - denk ik) hield er zijn wittebroodsweken, volgens een oudere man van het Compostellagenootschap. Ik vertelde hem dat de stamboom van mijn moeder teruggaat tot de 16de eeuw, toen trouwde een vlaams meisje met een spaanse soldaat. De Europese gedachte is dus al vroeg 'ingetrouwd' in de familie.

Vandaag is het algemene staking in Spanje. Wat dat voor mij betekent zal ik nog ondervinden. Nu start ik echt mijn pelgrimstocht te voet.

  • 29 Maart 2012 - 09:39

    Luc En Marleen:

    Veel succes Geertrui. We vlgen je " op de voet"

  • 29 Maart 2012 - 10:02

    Katherine Baeck:

    Ola mi hermanita,

    Goed dat je voor de staking in Spanje bent aangekomen en geen geknoei had in de vlieghaven. Veel succes met je Spaans en je wandeltocht! De eerste dagen zijn het hardst. Veel moed, laat je bloed goed rondstromen. Dat houdt de energie erin!
    Un abrazo y un besso muy fuerte,
    katherine

  • 29 Maart 2012 - 11:15

    Johan:

    Nu dus echt vertrokken. Een toffe reis toegewenst van ons allen. Het weer lijkt al mee te vallen, goed zo!

  • 29 Maart 2012 - 14:32

    Francis:

    31 jaar geleden in Salamanca had ik dezelfde ervaring: Spaans spreken of zwijgen bij Berlitz noemen ze dat "total immersion" in het Spaans immersion total bij momenten harde leerschool maar doeltreffend

    Vaya con dios

  • 29 Maart 2012 - 19:08

    Ann:

    Hallo Geertrui,
    Al op stap zo te zien! Veel moed toegewenst Laat iets horen mocht je iets nodig hebben.
    We zien je graag gezond en wel terug.
    Groetjes

  • 29 Maart 2012 - 20:26

    Jac:

    Ola Geertrui !
    Ik vraag me af hoe ze ginds je naam uitspreken? Als het maar hartelijk is!
    Espero que comiences tu camino con mucho gusto.
    con abrazo, Jac

  • 30 Maart 2012 - 19:46

    Joep:

    lieve Geertrui,
    Wij volgen jouw blog op de voet (woordgrapje).

    Wij hebben daarbij een voordeel: geen 13 kg! Red je het een beetje?
    Het zal wel lekker weer zijn.

    Hgr,
    Joep

  • 01 April 2012 - 18:41

    Martina Gyzemans:

    goeie avond Geertrui,

    Ik wens je een zeer goeie reis en inderdaad vermoed ik dat de eerste dagen de moeilijkste zijn.
    tof dat je dadelijk jouw Spaans kan uit proberen.

    Mucha suerte
    besos con energia positiva ( heb even last met accenten te type )
    tot schrijfs
    martina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertrui

Caminante no hay camino, se hace camino al andar Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al wandelend Antonio Machado Tijd voor een sabatical ! Als nomade en pelgrim wil ik reizen, mensen ontmoeten en mij inspireren voor een andere boeiende job met bezieling. De Mozarabische pelgrimstocht vanuit Granada naar Santiago is hiervoor een goede start. De weg ligt open voor mij ... Hola,buen camino, peregrina !

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 50375

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Camino Mozarabe 2012 van Granada naar Santiago

Landen bezocht: